reklama

Ako blog Sme zavádza čitateľov

Nedávno som priateľovi vysvetľoval, prečo ma musel na blogu Sme hľadať. Vysvetlil som mu systém cenzúry blogov na Sme s tým, že som jedným z tých postihnutých cenzúrou za vulgarizmus a preto vyradený z výberu Sme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Áno, použil som v názve článku vulgárne slovo, ktoré síce bolo citátom zo známeho filmu, ale predsa len, morálka je morálka. Keby som podobné výrazy použil vo vzťahu k Ficovi, možno by som sa stal VIP, ale ja som okrem toho v svojom blogu kritizoval Sme za toleranciu agresivity a podpore k násiliu v diskusiách. Myslím si, že toto bol ten hlavný dôvod, ale podstatné je v inom. Bežný čitateľ Sme nemá dôvod poznať kódex blogera a návod na nastavenie zobrazovania článkov. Ani ja, keď som len čítal a nepísal som toto vôbec neriešil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavádzanie čitateľov je v tom, že na úvodnej stránke sú v okienku blog označené priečinky - najnovšie, najčítanejšie a TOP karma. Pričom ale priečinok najnovšie neobsahuje upozornenie na všetky najnovšie príspevky, ale len na výber Sme. Tento spôsob bežný čitateľ Sme nevie, rovnako ako som ho nevedel ja a nevedel to ani môj priateľ. A práve už spomenutý priečinok je faktickým klamaním čitateľov, pretože neobsahuje to, čo označuje. Administrátor v informáciách pre blogerov upozorňuje, že zobrazenie textov na titulnej strane nie je právo, ale výsada pre blogerov, ktoré oni sami považujú za najprínosnejších. Lenže toto bežný čitateľ nemôže vedieť a na titulnej strane nie je žiadne upozornenie, že najnovšie blogy sú len výberom z najnovších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyradenie z „výberu" má veľký dopad na čítanosť. V mojom prípade je približne 70% nižšia, čo samozrejme nepoteší, pretože každý kto píše má záujem, aby bol čítaný. Nechcem polemizovať o tom, či cenzúra blogov na Sme je v poriadku alebo nie, ja si myslím že nie. Nepovažujem to za „hnusnú cenzúru" ako to ironicky nazýva administrátor. Skôr to považujem za trápnu cenzúru. Keď niekto neustále nadáva na bolševika a v podstate sa chová podobne, je to smutné. Cenzor dnes rovnako ako v minulosti si myslí, že on správne posúdi, čo je pre ostatných prínosné. A aby ich nezahltil balastom rozhodne a pomôže zorientovať sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa mi to nepáči prečo som tu? A prečo nie? Myslím si totiž, že noviny tvoria aj čitatelia, diskutujúci a podobná, niekedy nepríjemná spoločnosť. Možno sa časom niečo zmení a budú aj nám, „upozadeným" ako by povedal V.Havel, ďakovať, že spoluvytvárame tieto noviny.

Roman Laml

Roman Laml

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moravák na Slovensku... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu